donderdag 22 november 2012

Hoe ik over school denk.

Veel mensen en kinderen zeggen dat ze school niet leuk vinden en dat ze altijd vrij willen.
Ik vind dat niet. Er zijn zat andere kinderen die een moord doen om naar school te gaan. Ze willen ook kennis hebben en geen analfabeet meer zijn. Ze willen ook leren lezen en schrijven.

Ik vind school eigenlijk helemaal niet zo verschrikkelijk. Eigenlijk vind ik het hartstikke leuk.
Behalve het verre fietsen. Elke ochtend zit ik om kwart over zeven al op mijn fiets.
Eenmaal aangekomen op school valt het  reuze mee.
We hebben allemaal groene kluisjes en de kleur van mijn school is vooral paars.
Aardrijkskunde en biologie vind ik niks aan. En dus vind ik het niet interresant en weet ik vaak niet precies hoe alles werkt. Natuurkunde vind ik erg moeilijk, terwijl ik het dolgraag wil, ik haal niet hoger dan een 6.
Ik ben meer een meisje die van de talen houd. Duits, duits vind ik het leukste vak. Daar sta ik ook een 9 voor. En engels en frans vind ik ook leuk.
School vind ik ook gezellig. Lekker in de pauzes met vriendinnen in de aula zitten. Soms een broodje of een zakje snoep kopen. Ja, ik houd daar wel van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten